n@di@ Archul@te

My photo
in life, sometime you can not wait for something comes to your self but you have to to get up and go of in yourself, life always Give you a second chance, do not ever give up .. ^ ^

Sunday, December 9, 2012

Today my Birthday . perkahwinan

ASSALAMUALAIKUM


today ? today aku pon tak thu nak story cm mne sbb tadi aku dah update then aku tertekan reload .. babi ! >_< aku rase nak hempok hempok je lappy ni .. ee geram nye lah .. aku tak thu nak start story ni cm mne .. kadang kadang tu aku tak thu nak start dengan ap aku pakai tibai je ngehngehngeh! .. tp bila dat at tengah mula merepek , giler aku .. aku memang suka merepek .. kkorng tak suka ? korang nampak at atas tu tengok at tab ..nampak pangkah tu ? then click .. selesai .. tak suka aku punya story itu bukan gua punye pasal .. yg penting gua suka .. gua bahagia ..


TODAY >? birthday aku ... aku rase mcm takde makna langsong .. kalau korang ada di tempat aku ..rase nak hempok je sorang2 yg ad dalam umah ni dengan batang mop .. err ..sume org buat bodoh je ... geram je aku tengok . aku tengok jam dah pukul 8 ..aku pergi mandi .. siap2 ari ni aku pakai secantik cantiknye .. *perasan cantik -_- .. then aku pergi majlis perkahwinan .. sebelom tu sume yg ad at dlm umah pandang pelik je .. aku thu dah knpe dorng pandang aku cm tu ..sebab aku pakai cantik *perasan lagi .. winkwinkwink lagi 1 sebab dorng plik aku pergi majlis perkahwinan ..dorng thu aku tak suke pergi ... aku pergi naik kereta sambil tunggu bonda aku bukak radio .. hah! lagu aku .. yeaahh bukan aku yg nyanyi lagu kegemaan aku .. then aku nyanyi2 .. bonda aku naik kereta ..bonda aku membebel .. membebel at spe aku thu ..aku buat tak thu je ..aku nyanyi2 .. bonda aku tutup radio .. aku pon duduk diam lah ..kang tak pasal pasal aku pulak yg kena mmbebel .. aku ni tak suka org membebel ni .. benci giler babi .. then kami sume dh kumpul sedara mara yg terdekat .. then gerak ..

dalam 2jam sampai di bidor ..
majlis perkahwinan

tempat utama aku pergi meja makan .. aku ah nampak lauk kegemaran aku .. aku amik pinggan nasi .. mase aku amik nasi takde sekor pon nak tolong cedok  lauk ..padahal aku thu lauk kena cedok sendri .. saje buat2 tak thu .. mase aku tengah tengok lauk2 yg ada .. tetiba ad sorang mamat ..aku tak thu la dia turun dri planet mane .. dia amik bahagian ayam .. dah la lauk kegemaran aku .. dia bg sikit then ayam yg bahagia isi pulak tu .. geram je aku tengok dia ..rase nak tuang je nasi at muka dia .. then pijak2 dia sampai berberak at situ .. aku pergi amik air .. at tempat air tu memang ada org tolong tuangkan .. aku amik then ucap ..terima kasih .. ecehceh at mamat yg amik ayam tu tak nak ucap pon ngehngehngeh! .. aku pergi meja dan makan .. lepas habis makn tu .tak habis pon sebenarnye .. see tamak ken ..jangan lah ikut perngai aku ni .. jangan ikut yg tak elok je.. yg elok tu ikut lah ..haha...

lepas makan

lepas makan mesti nak basuh tangan . ade ke org lepas mkan tak basuh tanga .. bg aku itu org yg paling pengotor dan pemalas ya amat.. basuh tangan pon malas ..ecehcehceh baik pulak ..yg ni korng mesti ikut *take note.. selalu nye org letak basuh tangan atas meja mkn ken.. ni aku tengok takde ..dia ingt aku ni pengotor ke tak basuh tangan .. then aku keluar .. ad paip .. aku basuh la tngan .. aku cari sabun takde . aku pergi jumpa org yg katering tu mintak sabun .. katering at situ sume pandang pelik . tu pon nak pandang pelik..mintak sabun je kot .. sorng pergi la cri sabun .. btw dorng mesti mkn tak basuh tangan .. *memandai je buat tafsiran aku ni..

terjumpa sedara ..

cam biasa la ken .. sedara aku sekor ni kalau pergi perkahwinan mesti di tangan nye ada camera canon dia tu .. aku pon suruh dia amik gambar aku bnyak2 ..henghengheng! memory nya penuh pic aku ..paham2 je la.. sedara mara famly aku suma dah thu ..itu memang hobi aku .. lepas tu aku pon amik gambar dia pula .. memang hbis lah aku ...bergambar je .. dia amik gambar aku guna camera canon dia yg sayg sngt tu ..than aku amik camera aku amik gamabr dia ..haha takde kerja .. btw ..aku memang tak nak kalah dengan org lain .. cm sedara aku ni dia beli canon .. ak biasa je .nak mahal aja aku ni .. bukan nak batak tp perangai aku memng mcm ni .. lepas kami amik gambar kumpul ramai2 sedara aku yg otak sume giler .. aku ternampak ais cream .. aku lupa nak cuci mulut .. then aku suruh sedara aku pergi amik .pemalas kan aku ..


ni bukan ic cream aku yg mkn tu .. giler kau ..ic cream ni org nk bg free dengan ramai org .. kalau bapak aku bg free ais cream mcm ni .. boleh bankcrup .. duduk lah at bawah jambatan .. berak at situ andi at situ ..las2 takde baju nnt .. lepas mkn ais cream kami borak2 sambil tunggu bonda aku habis berborak .. bonda aku tu kalau dah berborak tak ingt rumah dah .. lepas habis sume aku gerak ..na balik .. tu pon aku ajak bonda aku kalau tak sampai esok pon tak habis lg borak nye .. sedara aku dia tido sane .. ye la sedara dia punye sedra yg kahwin .. takkan dia nak blik cm tu je .. memang kena hempok ngn kuali hitan at belakng umah tu la ken .. kami pom gerak .. time dlm kereta  tu aku dpt idea .pergi mandi kolam air pnas..alang2 ada at bidor tu ken ..kami pon pergi ... dlm perjalananboleh pulak hujan .. geram aku .. memang 1 ari ni aku asyik geram je .. kami pon balik .. tak jadi nak andi .. balik tu aku masih tak puas hati ..aku ajak bonda aku pergi camron .. ngehngehngeh! ada2 je aku ni ken .. aku memng suka berjalan .. bonda aku tak bg ..balik je la ..dok dalam bilik andy then updte blog ..tido ..

                                                            TAMAT



No comments:

Post a Comment