n@di@ Archul@te

My photo
in life, sometime you can not wait for something comes to your self but you have to to get up and go of in yourself, life always Give you a second chance, do not ever give up .. ^ ^

Sunday, December 2, 2012

Kenduri Bertunang ..

Kenduri-kenduri ni memang amat lah aku tak minat nak pergi .. tp kalau mmber2 sedara2 yang terdekat aku pergi la tp kalau org luar memng tak la ken ... aku tak thu la knpe aku tak minat pergi kenduri-kenduri contoh kenduri kahwin memang lah aku tak minat .. 

pagi tadi jam 8.. ibu aku kejut suruh bangon .. aku cm biasa la ..sepatotnye bangon kol 11 atau 10 tp hari ni ibu aku kejut pulak .. dah la kol 8 mata pon masih tak mau buka .. aku dengan malas nye nak bangon .. aku kunci pintu.. 30minit selepas itu ibu aku kejut lagi sekali dengan uguttan .. ibu aku cakap...

            ibu: 'ibu nak pergi makan ni' *menjerit depan pintu bilik aku..
             aku: nak ikot !! 
             ibu : pergi cepat mandi . lambat ibu tinggal..


dengan kelam kabut nye aku pergi mandi .. tau tau la ken... MAKAN no1 aku ni ..aku mcm biasa lah walaupun mandi kelamkabut bersiap tetap lama .. itulah aku sbb aku tau ibu aku takkan tinggalkan aku punya.. 15selepas itu aku pon naik kerata .. laalalala~ sampai butik ibu aku .. sbb ibu aku nak jahit baju nye yg koyak itu ... sementara ibu aku tunggu mak usu aku bersiap .. tunggu punya tunggu sampai lah pukul 12tghri .. after thn kami gerak ke sg.choh (kenduri)..

dah sampai sane .. tempat no 1 aku akan singgah adalah kemah tempat makan ..winkwinkwink .. dah nampak makanan tu tangan aku mula bergerak ke pinggan ..tp tak samapi lgi ke pinggan .. tak jadi aku patah balik then aku masuk umah org tu dulu ..pergi cari tuan punya rumah .. salam-salam sume .. ibu aku mcm biasa la .. berborak je tau ..makan tak ingt langsong .. ok.. dengan pantas dan selamber aku pergi amik mknan then duduk .. baru aku nak suap dlm mulut aku ..ad sorang mamat giler dtng at aku .. aku apa lagi basuh tangan then salam .. mcm dah kenal berthun2 aku buat .mamat tu pandang pelik aku .. spe suruh kacau aku mkan .. umah kenduri meesti air sirap ken bagi minum .. at ats meja aku ad air sirap aku .. dengan sengaja aku tumpah kan air tu at mamat tu .. woot woott habis baju dia ..

        aku: sory sory bang .. sy tak sengaja *sambil lap baju mamat tu
        mamat giler: takpe2 .. *senyum
       
dalam hati aku >senyum ni ad udang di sebalik batu ke-_- <  lepas tu ibu aku panggil ajak balik .. sbb ad meetting .. aku ckp ngn ibu aku .. 

        aku:makan pon belumm lagi -_-
        ibu:tadi buat ap?

ibu aku dh pandang pelik dah .. at baju mamat tu .. ibu aku thu itu kerja aku .. haha.. 
   
         ibu: kenpa ngn baju tu ? *sajebuat tak thu
        aku :tadi tertumpah air
          mamat giler: tak pe cik..sikit je..
         aku:eee~gedik la kau ni -_-
          ibu: nadia jga peragai tu ..
          aku: *jeling mamat giler tu.

hari ni memng nasib dia ..dia dah terkena beb.. (Y)..then aku mkn .. lepas mkn tu aku terus pergi org yg brtunang tu salam dab  aku blahh.. 


kesimpulannye jangan kacau aku tegur aku time mkn .. (=

2 comments:

  1. hihi..dasyat giler..kesian budak tu..^^ btw jomlah visit my blog..baru jerr create..^^

    ReplyDelete